TOP NEWS

miercuri, 19 august 2009

Orange acuza Cosmote si Vodafone

Razboiul reclamelor care dezinformeaza a inceput cu o plangere depusa luna trecuta. Orange, cel mai mare operator de telefonie mobila din Romania, si-a acuzat concurenta de publicitate falsa. In consecinta, Vodafone trebuie sa-si retraga reclama. In schimb, la Cosmote nu au fost gasite nereguli. Orange Romania a depus o plangere la Consiliul National al Audiovizualului (CNA), la finele lunii iulie, legata de doua clipuri publicitare ale Vodafone Romania si Cosmote Romania. In spoturile care fac reclama la anumite oferte pentru cartele telefonice, Orange acuza concurenta de publicitate inselatoare. Orange spune ca Vodafone induce in eroare transmitand urmatorul mesaj: "cele mai mari bonusuri in minute si bani". Mai apoi, sunt detaliate avantajele cartelei - 100 de minute si bani. In plangerea primului operator de telefonie se arata ca, "in realitate, bonusul nu consta in bani in sensul general folosit de limba romana de unitate monetara (bani lichizi), ci in echivalentul de credit pe cartela al unor sume de bani. Ceea ce este cu totul diferit". Potrivit Vodafone, in perioada lansarii campaniei, aceasta oferea cele mai avantajoase bonusuri din piata. "In oferta Vodafone, termenul "bani" se refera la bonusul pe care clientul il obtine atunci cand reincarca o cartela cu credit si pe care il poate folosi ulterior pentru diferite servicii", ne-au declarat oficialii companiei. In cel de-al doilea spot, mesajul controversat spune ca "la Vodafone schimbi fara probleme. Aboneaza-te la Vodafone Complet si poti sa-l schimbi de cate ori vrei tu. Iar pentru 2 euro in plus iti dublam minutele". Dupa o analiza, CNA a constatat ca afirmatia "pentru 2 euro in plus iti dublam minutele" este valabila numai pentru un singur tip de abonament din cele patru prezentate de Vodafone. Consiliul Roman pentru Publicitate a recomandat, dupa analizarea plangerii, ca Vodafone sa-si revizuiasca spoturile publicitare in cauza. Reclama Cosmote, acceptata Cat despre reclama Cosmote "Scrisoarea a-III-a", oficialii companiei spun ca atat CNA, cat si Consiliul Roman pentru Publicitate au decis ca aceasta corespunde reglementarilor legale si se incadreaza in codul de practica in publicitate. "Vom semnala si pe viitor autoritatilor competente situatiile in care vom considera ca un mesaj publicitar pentru produsele, serviciile si oferte de telefonie creeaza confuzie in randul clientilor", spune conducerea Orange Romania. Sursa: Evenimentul Zilei (Paul Barbu) Eu urez operatorului de telefonie mobila Orange sa isi foloseasca banii incasati din serviciile prestate mie pentru inmormantare.

Download programe gratuite cu licenta